en

U K K

Mietitkö vielä jotakin? Täältä löydät vastauksia meiltä useimmin kysyttyihin kysymyksiin!

Tilan varaaminen, vuokra-aika ja varauksen peruuttaminen

Mistä näen varaustilanteen?

Varaustilanne on nähtävissä kummankin tilan omasta varauskalenterista - klikkaa nettisivujen yläpalkista "Emil" tai "Dahlia" ja avautuvasta alavalikosta "Varauskalenteri". Päivitämme kalentereita manuaalisesti sitä mukaa, kun varauksia tehdään ja vahvistetaan tai perutaan - kalenterien päivittymisessä on siis pientä viivettä.

Haluamani päivä on vapaana, miten teen alustavan varauksen?

Toivomme alustavia varauksia ensisijaisesti nettisivujemme Varauskalenteri-välilehdillä sijaitsevien yhteydenottolomakkeiden kautta. Lomakkeilta saamme helposti tarvitsemamme yhteystiedot sekä tiedon siitä, kumpaa tilaa varaus koskee. Yhteydenoton jälkeen olemme sinuun yhteydessä sähköpostitse ja lähetämme linkin varsinaiseen varauslomakkeeseen.

Haluamani päivä on varattu, voinko "jonottaa" kyseiselle päivälle?

Voimme ottaa asiakkaita ns. varasijalle ja ilmoittaa, mikäli toivotun juhlapäivän varaus peruuntuu tai siirtyy. Tämä on järkevää etenkin alustavien varausten kohdalla, sillä alustavat varaukset ovat voimassa vain 7 vrk ja sen jälkeen ne peruuntuvat, ellei varausta vahvisteta. Huomioithan, että toinen tilamme saattaa olla vapaana, vaikka toinen olisi varattu - jos vierasmäärässä on joustonvaraa, kannattaa katsoa kummankin tilan varaustilanne!

Onko tilojen varaamisella alaikärajaa?

Lykken voivat varata ainoastaan täysi-ikäiset (18 vuotta täyttäneet) henkilöt. Varaajan tulee olla täysi-ikäinen viimeistään varauspäivänä. Varaaja on vastuussa tilan ohjeidenmukaisesta käytöstä, vaikka hän ei olisi tilassa varauksen aikana. Mahdolliset vahingonkorvaukset tai sakkomaksut ovat aina varaajan vastuulla.

Miten vahvistan varaukseni?

Kun otat meihin yhteyttä nettisivujen yhteydenottolomakkeen kautta tai sähköpostitse, lähetämme sinulle linkin varauslomakkeeseen. Linkin lähettämisen jälkeen sinulla on seitsemän (7) vuorokautta aikaa täyttää varauslomake ennen kuin alustava varaus purkautuu.

Mistä tiedän, onko varausvahvistukseni tullut perille?

Kun olet lähettänyt lomakkeen, ilmoittamaasi sähköpostiin tulee automaattinen kooste vastauksistasi. Tämä kooste kertoo, että lomake on tullut perille. Jos koostetta ei kuulu, tarkista roskaposti. Emme laita erillistä viestiä siitä, että varauksenne on vahvistettu. Teille lähetetään lisäinfoa ja lasku varausta edeltävän viikon alussa.

Mille ajalle voin varata tilan?

Tammelassa sijaitsevassa Emil-tilassa koko päivän varaus on lähtökohtaisesti klo 10-23 (vuoden 2023 loppuun saakka käytössä vanha aika klo 10-01). Mikäli aamulla on tarve saada avaimet tilaan jo aiemmin, voimme sopia siitä erikseen. Lopetusajasta emme voi Emilissä joustaa, vaan tilasta on lähdettävä viimeistään yhdeltätoista. Hämeenpuistossa sijaitsevaa Dahliaa vuokrataan joustavammin ympäri vuorokauden.

Milloin ja miten saan tilan avaimen?

Tila tullaan avaamaan sinulle varauksen alkaessa ja tilasta löytyy asiakasavain, jota voit käyttää varauksen aikana. Avainta ei siis tarvitse hakea etukäteen. Varauksen päätyttyä avain jätetään tilaan sovitulle paikalle.

Voiko juhlia tulla valmistelemaan ennen varauksen alkua? Voiko siivouksen hoitaa vuokra-ajan jälkeen tai seuraavana päivänä?

Juhlien valmistelun ja siivouksen on tapahduttava vuokra-aikana ja asiakas pääsee tilaan vasta varauksen alkaessa virallisesti. Muista siis varata riittävästi tunteja varaukseesi! Seuraavan päivän siivousmahdollisuutta meillä ei valitettavasti ole, vaan tällaisissa tapauksissa tulee ottaa maksullinen loppusiivous.

Voinko hakea omat tavarani tilasta esimerkiksi seuraavana aamuna?

Omien tavaroiden hakeminen on mahdollista erikseen sovittuna aikana, jolloin tilassa ei ole asiakasta. Tästä on ehdottomasti ilmoitettava etukäteen ja tavarat on pakattava kasseihin / kasattava selkeään pinoon, jotta ne eivät sekoitu tilan tavaroiden kanssa tai häiritse siivousta. Sama koskee myös esimerkiksi pitopalvelun astioita tai muita tavaroita.

Miten ja milloin minua laskutetaan tilan käytöstä?

Lasku lähetetään sähköpostitse varausta edeltävän viikon alussa (yleensä maanantaina) ja samassa yhteydessä saat myös tarkemman infopaketin tilan käytöstä. Laskussa on maksuaikaa 14 vuorokautta.

Kuka on oikeutettu opiskelija-alennukseen?

Opiskelija-alennuksen saa, kun tilan varaajalla on varauspäivänä voimassa oleva opiskelijakortti. Opiskelijakortin voimassaolo tarkistetaan avaintenluovutuksen yhteydessä. Huomioithan, että tilan varaaja on vastuussa varauksen maksamisesta, tilan asianmukaisesta käytöstä sekä mahdollisista vahingoista ja myös kaikki informaatio menee hänen kauttaan. Varausta ei siis voi tehdä yhdessä kaverin kanssa siten, että toisella on opiskelijakortti ja toinen on varaaja/yhteyshenkilö.

Voiko varauksen tietoja muokata?

Jo vahvistettua varausta voi muokata vapaasti esimerkiksi yhteystietojen, kellonaikojen ja koristevarausten osalta olemalla meihin yhteydessä sähköpostitse. 

Voiko varauksen perua tai siirtää?

Asiakkaan on mahdollista peruuttaa varaus maksutta 14 vuorokautta ennen vuokrapäivää. Perumisen tapahtuessa 5-13 vuorokautta ennen vuokrapäivää veloitetaan 50 % vuokrahinnasta. Tämän jälkeen veloitetaan täysi vuokrahinta. Varausta voi muuttaa tai siirtää ennen varattua päivää, mutta ei enää sen aikana. Lue kaikki vuokraehdot: lykketampere.fi/vuokraehdot.

Tila

Kuinka monta henkilöä tilaan mahtuu? Onko vierasmäärälle maksimia?

Emilissä on astiat ja istumapaikat 24 hengelle, joten parhaiten tila palvelee 10-24 hengen juhlia. Juhlia porrastamalla vieraita voi kutsua enemmänkin, mutta mikäli vieraita on kerralla yli 25, suosittelemme tilaamaan suuremman tilamme Dahlian.

Dahliassa on istumapaikkoja ja astioita 52 hengelle. Tila palvelee vapaamuotoisemmissa tilaisuuksissa myös suurempaa porukkaa, mutta silloin täytyy varautua käyttämään osittain myös omia astioita.

Kuinka paljon tilassa on tuoleja ja pöytiä? 

Emilissä on kahdeksan neljän hengen pöytää (kuusi ruokailuun, kaksi tarjoiluun) ja 24 tuolia. Lisäksi tilasta löytyy syöttötuoli ja kaksi nojatuolia. Pöytiä voi halutessaan siirtää seinien vierelle ja tuoleja viedä varastoon, mikäli niitä ei tarvita juhlissa.

Dahliassa on 15 mustaa neljän hengen pöytää (13 ruokailuun, kaksi tarjoiluun), 2 valkoista tarjoilupöytää ja 52 tuolia. Myös Dahliassa tila on helposti muokattavissa ja tuoleja sekä pöytiä saa tarvittaessa piiloon juhlien ajaksi.

Voiko tilaa tulla katsomaan ennen varausta tai juhlapäivää?

Emil: Tilaa on mahdollista tulla katsomaan sovitusti. Näytöistä sovitaan sähköpostitse. 

Dahlia: Tilassa järjestetään avoimia näyttöjä tiistaisin klo 17.30-19. Lisätietoja löydät Dahlian varauskalenteri-välilehdeltä.

Ovatko tilat esteettömiä?

Emil: Tila ei valitettavasti ole esteetön, ovella on yksi porras ja tilassa on matalia kynnyksiä. Lisäksi tilan WC on hyvin pieni eikä sinne mahdu pyörätuolin tai rollaattorin kanssa.

Dahlia: Tila ei valitettavasti ole esteetön, tilan ovella sekä päätilan ja WC-tilojen välillä on korkeat kynnykset. Tilaan kuitenkin pääsee ilman portaita sisäpihan kautta ja WC-tilat ovat suuremmat kuin Emilissä.

Millainen äänentoisto tiloissa on?

Molemmista tiloista löytyy hyvälaatuinen, helppokäyttöinen bluetooth-kaiutin.

Saako tilaan tuoda koiria?

Lemmikkieläimet ovat lämpimästi tervetulleita tiloihimme, mutta toivomme niistä ilmoituksen etukäteen. Emilissä on metallinen vesikuppi lemmikeille (pyynnöstä saatavilla myös Dahliaan).

Tilan ympäristö

Miten tilan lähellä on parkkipaikkoja? 

Emil: Tilan edessä ja sen lähistöllä on runsaasti maksullisia kadunvarsipaikkoja (vyöhyke 2, parkkimaksu arkisin ja lauantaisin 2 euroa tunnilta). Lauantai-iltaisin ja sunnuntaisin pysäköinti on maksutonta.

Dahlia: Tilavuokraan kuuluu yksi parkkilipuke, jolla saa maksuttoman pysäköinnin kiinteistön sisäpihalta yhdelle autolle. Vieraat voivat parkkeerata maksullisille kadunvarsipaikoille (vyöhyke 3, parkkimaksu arkisin ja lauantaisin 1,20 euroa tunnilta). Lauantai-iltaisin ja sunnuntaisin pysäköinti on maksutonta.

Missä tilan lähellä voi tupakoida?

Emil: Tupakoida saa Emil Aaltosen puistossa toisella puolella katua. Tilassa, tilan ovella tai sen edustalla tupakointi on ehdottomasti kielletty ja taloyhtiön sisäpihalle asiakkailla ei ole pääsyä lainkaan. Tilan ympäristössä on vältettävä meluamista ja otettava huomioon alueen asukkaat.

Dahlia: Kiinteistön sisäpihalla.

Koristeet ja astiat

Mitä astioita tilasta löytyy?

Kummankin tilan perusastiastoon kuuluu kahdet erikokoiset lautaset, juoma-, kuohuviini-, viini- ja snapsilasit, kahvikupit sekä aterimet (haarukka, veitsi, ruokalusikka, teelusikka). Lisäksi keittolautaset ovat saatavilla erikseen pyydettäessä. Dahliassa on perusastiasto 52 hengelle ja Emilissä 24 hengelle. Lapsille löytyy muoviset, pastelliväriset lautaset, kulhot ja mukit, joita on Dahliassa 18 hengelle ja Emilissä 12 hengelle.

Lisäksi tiloista löytyy tarjoiluastioita, esimerkiksi kerrosvateja, lasisia ja metallisia kulhoja, matalia vateja ja tarjottimia sekä kakkulapioita. Lisäksi vedelle, boolille tai muulle juomalle löytyy hanalliset juoma-astiat, maidolle tai mehulle erikokoisia kannuja ja kahville termokset. Mikäli tarvitsette ehdottomasti tietynlaisia tarjoiluastioita, kannattaa tästä mainita varauslomakkeen täyttämisen yhteydessä tai sähköpostitse - tarjoiluastioiden valikoima saattaa hiukan vaihdella, koska astioita vaihdellaan asiakkaiden tarpeen mukaan tilasta toiseen ja niitä menee silloin tällöin myös rikki.

Mitä koristeita tilasta löytyy?

Kummastakin tilasta löytyy kattava valikoima koristeita: esimerkiksi erilaisia viirinauhoja, tekokukkia, paperipalloja ja paperiviuhkakoristeita, valosarjoja, led-kynttilöitä ja -tuikkuja, kynttilänjalkoja, tuikkukuppeja, maljakoita, lasipurkkeja, lyhtyjä sekä photo booth -rekvisiittaa. Joulunajan juhliin löytyy myös muoviset joulukuuset sekä joulukuusenkoristeita. Mikäli toivotte juhliinne tietynlaisia koristeita, kannattaa tästä mainita varauslomakkeen täyttämisen yhteydessä tai sähköpostitse - koristevalikoima saattaa hiukan vaihdella, koska koristeita vaihdellaan asiakkaiden tarpeen mukaan tilasta toiseen ja niitä menee silloin tällöin myös rikki.

Maksaako astioiden ja koristeiden lainaaminen?

Ei, kaikki astiat ja koristeet ovat veloituksetta asiakkaiden käytössä. Ainoastaan pöytäliinat ja kankaiset lautasliinat ovat maksullisia.

Voiko tilaan ehdottaa uusia koriste- tai astiahankintoja?

Voi! Mikäli haluaisit juhliisi koristeita, joita meillä ei vielä ole, voit olla yhteydessä sähköpostitse tai yhteydenottolomakkeen kautta. Huomioimme koristeita hankittaessa oman tarpeemme ja koristeiden monikäyttöisyyden. 

Pitääkö koristeet ja astiat varata etukäteen?

Kysymme koriste- ja astiavaraukset etukäteen varauslomakkeessamme, jotta voimme varmistua siitä, että kaikki haluamanne koristeet ovat käyttökunnossa. Maksulliset pöytäliinat ja lautasliinat (vuonna 2023 saatavilla vain Emiliin!) on aina varattava etukäteen, mutta kaikki muut koristeet ja astiat ovat käytettävissä myös ilman ennakkovarausta.

Voiko koriste- ja astiavarauksia muokata vielä ennen juhlaa?

Koriste- ja astiavarauksia voi muuttaa ennen juhlaa ilmoittamalla muutoksista sähköpostitse.

Mitä teen, jos koristeita tai astioita hajoaa varauksen aikana?

Varaajalla on velvollisuus ilmoittaa Lykkelle sähköpostitse tai puhelimitse tilalle tai sen irtaimistolle tapahtuneista vahingoista. Pienetkin vahingot (esim. astioiden rikkoutumiset) on ilmoitettava, jotta tiedämme, tarvitseeko tilaan tehdä hankintoja ennen seuraavaa varausta. Yleisimpiä vahinkoja, esimerkiksi yksittäisten astioiden rikkoutumisia tai koristeiden vahingoittumisia ei useimmiten tarvitse korvata. Voimme kuitenkin periä asiakkaalta sakkomaksun tai vahingonkorvausta, mikäli vahingot ovat suuria ja joko tahallisesti aiheutettuja tai varaajan huolimattomuudesta johtuvia.

Siivous

Mitä kuuluu maksulliseen loppusiivoukseen?

Maksullisen loppusiivouksen tilanneiden ei tarvitse tehdä varauksen päätteeksi muuta kuin sulkea valot ja ovet sekä huolehtia omat tavaransa pois tilasta. Siivousmaksu kattaa siis koko siivouksen sekä koristeiden keräämisen paikoilleen. Huomioithan kuitenkin, että ylimääräiset siivoustyöt (oksennukset, rikkoutuneet astiat, kaatuneet juomat jne.) ovat aina asiakkaan vastuulla.

Mitä minun pitää siivota, jos en ota maksullista loppusiivousta?

Asiakkaan siivousvastuuseen kuuluu tilan lattioiden lakaiseminen tai imurointi, astioiden siirtäminen keittiöön ja astianpesukoneen täyttäminen, pöytien, liitutauluseinän ja muiden pintojen pyyhkiminen sekä roskien kerääminen tilan roska-astioihin. Tarkat siivousohjeet löytyvät tilasta. Siivous on tehtävä vuokra-ajan sisällä ja sen laiminlyönnistä peritään sakkomaksu jälkikäteen.